Returns


Vestis offers an international 14 day return period for all orders. You can return items simple and hassle-free within 14 days after you received your order. Returns cost is the same as the shipping cost.



COST OF RETURN:


Cost of return is the shipping cost back. We offer a customer return service via our carrier partners, which enables you to send your return package to us with tracking and without paying on-the-spot. When your return package arrives to us and is processed, we will deduct the shipping fee from the refund. Fees are per country/location as follows:


LocationAmount
Vestis Store, Finland0€
Finland4,90€
Most EU-countries
9,90€
Non-EU countries
15,90€
Rest of the world
19,90€

Important notice: Items must be returned in the same condition in which you received them. You cannot wear or wash them, it's fitting only. All tags need to be attached and intact, boxes and possible original packaging need to be included. We do not accept returns for items with missing or cut tags, or with missing parts.



PRODUCT EXCHANGES


Product exchanges are not possible at the moment. It works just by returning your product and placing a new order.



REFUNDS


Refunds will be paid in the same form of payment as the original purchase was made. Please allow 7-14 days for the refund process after we have received your return package.



HOW TO MAKE A RETURN?


Please register your return online:


1. Open the receipt of your order. When you are logged in to your Vestis account, you can find it from "My order history". If you made the order as a guest, the receipt link is in the Order confirmation email.


2. Open the order from which you'd like to return items, and click the "Return item(s)" button in the bottom of the receipt.


3. Choose the item(s) you'd like to return.


4. Choose how you would like to return them; to our shop or via Posti/GLS/DHL. Returning an item is like the checkout process, but for returns. After placing the returns order, you'll receive a receipt of the return to your email.


That email will also have instructions on how to prepare the package for Posti, GLS, DHL or our shop.


Make sure to make the return within 14 days of collecting/receiving your package.


Please send us a message at info@vestis.fi if you have any questions!




POSTIN KAUTTA PALAUTUS:


Näin se onnistuu:


1. Pakkaa tuotteet huolellisesti ja tarkista, että kaikki tuotteiden laput ovat mukana.


2. Laita paketin sisään paperilappu, jossa on tekstaten kirjoitettuna nimesi ja palautettavien tuotteiden tilausnumero. Jos palautat tuotteita useammasta tilauksesta, laitathan kaikkien tilausten numerot mukaan (tilausnumeron löydät tilausvahvistuksen kuitista tai My order historysta).


3. Palautuspaketti lähetetään meille Postin asiakaspalautuspalvelun kautta, joko pakettiautomaatilla tai palvelupisteellä:


Palauttaminen pakettiautomaatilla (7 päivän sisällä noudosta)


Jos noudit tilauksesi pakettiautomaatista, sen voi palauttaa automaatin kautta samalla koodilla millä noudit sen. Palautuspaketin päälle ei tarvitse kirjoittaa mitään, vaikka et käyttäisikään samaa postituspussia, jossa tilaus tuli. Automaatti neuvoo palautuksen tekemisessä.


Huomaathan, että 7 päivän jälkeen koodi ei enää toimi ja silloin palautus hoituu palvelupisteellä.


Palauttaminen Postin palvelupisteellä


Voit palauttaa lähetyksen minkä tahansa Postin palvelupisteen kautta. Kerro tiskillä, että kyseessä on asiakaspalautus ja Vestiksen sopimustunnus siihen on 642814. Muista ottaa kuitti palautuksesta!


Kun paketti saapuu meille, teemme palautuksen sille maksutavalle, jota käytit tilauksessa. Miinustamme palautuspostituksen 4,90€ palautuksen loppusummasta. Huomioithan, että palautuksessa voi mennä 14 päivää. Voidaksemme hyväksyä palautuksen, tulee tuotteessa kaikkien lappujen olla kiinni.



 
Loading...